اجل معلق

 

 

هدایت

برای گرفتن جان انسانها دو نوع اجل وجود دارد که به اذن خداوند دست به کار می شوند اجل معلق و اجل مسمی(مسما).

اجل معلق جان انسانها را در حوادث تصادف آتش سوزی می گیرد ودر افرادی که کارما(گناه) دورشان را پوشانده است وجود دارد و در لوحی محفوظ است. اجل مسمی برای یک لحظه زمان مرگ انسانها عقب و جلو نمی رود ودر ام الکتاب خداوند محفوظ است.
مریم هدایت - 1398/12/22

هدایت

برای گرفتن جان انسانها دو نوع اجل وجود دارد که به اذن خداوند در مورد انسانها اقدام می شود . اجل معلق و اجل مسمی(مسما).

اجل معلق ممکن است اتفاق بیافتد و ممکن است صورت نگیرد .اجل معلق در واقع مرگ ناگهانی است که جان انسانها را در اتفاقاتی نظیر تصادفات، آتش سوزی، زلزله و نظایر آن می گیرد و در افرادی که کارمای گناه دورشان را پوشانده است وجود دارد و در لوحی محفوظ است.

اجل مسمی در ام الکتاب تنها نزد پروردگار می باشد و بوقوع پیوستن آن حتمی است و برای یک لحظه زمان مرگ انسانها عقب و جلو نمی شود .

تفاوت اجل معلق و اجل مسمی در این است که اجل مسمی دقیقا چند ساعت و چند روز و چند ثانیه آن مشخص بوده و تغییری نمی کند، اما اجل معلق بدینگونه نیست .ان شاءالله با ایمان و با کارهای نیکی که انجام می دهیم با اجل معلق از این دنیا نرویم .البته مردم در همین مطلب نیز در شک اند، رجوع شود به انتهای آیه 2 سوره انعام .

حکایتی است که حضرت عزرائیل یکبار برای جان گرفتن کسی خندید، بعد از او علت را سوال کردند . وی پاسخ داد خداوند فرمود به کفاشی برو فردی در آنجا کفش سفارش می دهد جانش را بگیر . من به آن مکان رفتم و دیدم آن مرد به کفاش می گوید این کفش را طوری بدوز که یک سال دوام داشته باشد . از گفته او خنده ام گرفت چرا که او یک ثانیه بعد می بایست بمیرد

کلید واژه

اجل معلق، اجل مسمی