داستان حضرت یونس 

انسان تا در دامان پروردگار سجده نکند به تقرب نمی رسد، سجده باعث تقرب می شود.

تهیه کننده: بیتا سمیعی
حضرت یونس (ع) هر چه که امتش را به سوی پروردگار و وحدانیت وجود دعوت می کرد کسی به فرامینش گوش نمی سپارد تا اینکه به کنار دریا رفته و شکایت به خدا کرد که این چه امتی است؟

در آن هنگام کشتی در حال عبور از آن جا بود که حضرت یونس(ع) بر کشتی سوار شد، ناگهان کشتی درگیر طوفان شد تا حدی که در حال واژگونی بود.

ساکنین کشتی بر این باور بودند که اگر کسی را از کشتی به دریا بیندازند دریا آرام می شود. قرعه انداختند و به نام حضرت یونس(ع) درآمد. حضرت ناراحت شد و از پروردگار عذر خواهی کرد اما او را به دریا انداختند. بلافاصله نهنگی حضرت یونس (ع) را بلعید. حضرت در ظلمت و تاریکی درون شکم نهنگ این آیه را بسیار تلاوت می کرد لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنتُ مِنَ الظَّالِمِینَ (سوره انبیاء آیه 87) تا نجات یافت.

البته باید گفت بندگی به شرط مزد نکنید، اما برای کسانی که کرب عظیم یا آرزو های وصل نشدنی دارند (ان شالله که از نوع معنوی باشد نه مادی )، با این ذکر به مقصود خواهند رسید.

فَنَادَى فِی الظُّلُمَاتِ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ(سوره انبیاء آیه 87).انسان تا در دامان پروردگار سجده نکند به تقرب نمی رسد، سجده باعث تقرب می شود.البته سجده های طولانی کاربرد دارد بدین صورت که از نوک انگشت تا آرنج بر روی زمین باشد(هم برای خانم ها و هم آقایان به طوری که راحت بوده و در صورت لزوم جابه جا شوند تا خسته نشوند )مهم اینکه انسان در دل نیز می تواند سجده کند( در حین رانندگی، در اتوبوس)سجده به دل است.

به مدت 40شب، هربار 400 مرتبه لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ

توضیح اینکه برای بالاترین چیزی که آرزوی شماست می توانید به درگاه خدا سجده کنید نه برای هر چیزی.



ذکر یونسیه