سوره بقره آیه 31
وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ کُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلَائِکَةِ فَقَالَ أَنْبِئُونِی بِأَسْمَاءِ هَؤُلَاءِ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ
می فرماید:
خداوند همه اسماء را به آدم آموخت یعنی خداوند معلم است و کتاب درس او قرآن است، اگر خداوند معلم و کتاب درس او قرآن است، این کلاس درس محدود به زمان و مکان خاصی نیست و در حال حاضر هم جاریست. در اینجا این سوال پیش می آید که خداوند چگونه این اسماء را از قرآن به ما آموزش می دهد؟
پس اسماء در قرآن است .
اگر من و شما (هرانسانی) از مرز حیوانیت و مَنَمیّت بگذریم و او (خدا) بشویم، خداوند می فرماید:این کلاس درس است، ببینید و شاهد باشید و حضور پیدا کنید.
و همانگونه که در آیه قبل اشاره فرمود:
"تخلقوا باخلاق الله"
وقتی انسان صفات خداوند را درخود پیاده کرد، آنجا هست که این شخص به مقام شهود و حضور در آن کلاس درسی که در بالا گفته شد و معلمش خداوند است می رسد. در این کلاس، تعلیم حقایق در هستی، توسط اسماء الهی که در آن اسماء کن فیکونی مستتر است، و به گونه ای است که به جایی می رسد وقتی می گوید بشو خداوند می فرماید شد، و همان می شود که بر انسان جاری می شود، چون در جایی که خداوند معلم باشد، فرشتگان همنشین او در آن کلاس خواهند بود و این همراهی و همنشینی با ملائک و فرشتگان (کن فیکون) را در او ایجاد می کند.
سوره+بقره+آیه+31
اسماء
کن+فیکون
شهود
حضور
PM
NT
002031